FAQ - Skryté odkazy Aliexpress

FAQ

Zaplatil/a jsem zboží, ale prodejce ho neodeslal, co mám dělat?

AliExpress má ochrannou lhůtu jak na doručení, tak na odeslání objednávky. Pokud prodejce nestihne balíček odeslat, AliExpress vám vrátí peníze okamžitě zpět a potom už jen stačí objednat znovu. Obzvlášt v případě skrytého prodeje trvá odeslání déle a prodejci si ho často nechávají na poslední chvíli.

Objednal/a jsem si balíček, ale pořád nepřišel, co mám dělat?

V prvé řadě je třeba hlídat si ochrannou lhůtu, která činí 30-60 dní. Pokud balíček ani po vypršení této lhůty nedorazil, máte ještě 15 dní právo na to, otevřít spor. V případě skrytého prodeje nezmiňujte ve sporu značky, ani to, o jaké zboží se jedná. Přímo ve sporu budete mít možnost zvolit, že balíček prostě nepřišel. POZOR: Otevírejte spor až po vypršení ochranné lhůty, jinak vám ho Ali zamítne a často už potom není možnost, ho otevřít znovu.

Objednávka mi píše „Shipment cancelled“, co to znamená?

Občas se stane, že prodejce přijme objednávku, ale zboží již není na skladě. V tomto případě je nucen prodejce objednávku zrušit a vám se zobrazí přesně tato hláška. Není třeba se ovšem nijak stresovat, AliExpress vám samozřejmě co nejdříve vrátí peníze a potom stačí už jen zboží znovu objednat.

Můj balíček chytili na celnici, co teď? 

Pokud se nejedná o skrytý prodej, budou po vás pravděpodobně chtít jen doložit skutečnou částku, kterou jste zaplatil/a za zboží. Postačí jim tedy většinou poslat jen výpis z bankovního účtu s danou  transakcí. Pokud se ovšem jedná o skrytý prodej, jsou dvě varianty. Buď celníci balíček neotevřeli a neví, co se v něm skrývá, ale nezdá se jim cena, nebo balíček otevřeli a našli padělek.

V prvním případě postačí postupovat opět klasicky s výpisem z bankovního účtu.

V případě druhém bude dopis od celní zprávy obsahovat formulář (tzv. návratka), kde svým podpisem stvrdíte, že o zboží nemáte zájem a netýká se vás. Tuto návratku pošlete zpět na celní úřad, na AliExpressu otevřete spor a využijete možnosti, že balíček neprošel přes celnici (customs failure – či podobně). AliExpress vám po uzavření tohoto sporu vrátí peníze.

Přišlo mi zboží, ale je rozbité/poškozené, jak mám postupovat?

Pokud se jedná o zboží z klasického prodeje, stačí na AliExpressu otevřít spor a pokračovat dle instrukcí. Pokud se ovšem jedná o zboží ze skrytého prodeje, využijte prosím náš reklamační formulář.

Vyhrál/a jsem spor, AliExpress mi měl vrátit peníze, ale do teď nic nepřišlo, co teď?

Pokud jste vyhrál/a spor a aktuální stav sporu je „Refund in progress“, nezbyde vám nic jiného, než počkat. Doba čekání se odvíjí od vašeho „levelu“ na AliExpressu a zpravidla platí, že čím větší úroveň máte, tím přednostněji řeší Ali vaše reklamace a spory. Lhůta pro vrácení peněz je zpravidla 3-15 dní. Pokud Vám AliExpress vrací peníze například z důvodu, že prodejce nestihl odeslat balíček, je tato doba jen pár hodin, maximálně dnů. Pokud ani po 15ti dnech nevidíte na svém účtu peníze, podívejte se ve výpisu k datu, kdy jste objednávku platili. Často se totiž stane, že se částka změní ze záporné na kladnou. Pokud ani přesto nemáte na účtě peníze, využijte poslední záchrany a to je chat živé podpory, kde s vámi zaměstnanci AliExpressu vyřeší reklamaci během pár minut.

 

Nenašli jste odpověď na svojí otázku? Zeptejte se nás prostřednictvím kontaktního formuláře

Kam dál?

Jak nakupovat značkové zboží na Aliexpressu?

Kde mohu vybírat značkové zboží?

Jak vybrat správnou velikost nebo barvu ze skrytého odkazu prodejce?